• News

    07 September, 2021

    MOOD SWING

     

    Rasanya dah banyak hari jugak aku tak update blog. Taktau apa masalah, rasanya macam ada banyak benda nak di update, banyak benda nak di cerita, tapi sudahnya langsung tak update apa-apa dekat blog aku ni. Blog aku ni, aku dah treat macam online diary aku, yang bukan saja aku sorang boleh baca, tapi semua orang boleh baca. Apa yang aku tulis kat sini harini, mana tau, 2,3 tahun akan datang aku masih boleh baca dan ingat semua benda yang pernah aku tulis, atau jadi dalam hidup aku.



    Pengalaman paling berharga, load barang dalam lori, naik lori keliling kampung. Hahaha..


    Aku nak share cerita pasal penglibatan aku dalam CSR project company aku sempena merdeka haritu. Pada hari kejadian, 01/09/2021 kami kena sampai awal ke tempat kerja, nak briefing, nak load barang masuk dalam Hilux dan lori. Dekat 800 kotak Prihatin Box yang berjaya kami semua agihkan dekat penduduk sekitar kawasan tempat aku kerja. Penat, tapi sangat seronok. Have fun! Dapat pilot, tok sidang dan adik JPAM yang sangat membantu sepanjang process hantar barang. Semoga usaha yang dijalankan pihak syarikat aku ni diberkati dan dapat untung yang lebih. Hahahaha.... tibeee... apa lagi yang diharapkan pekerja macam aku kan, kalau company dapat untung lebih, mesti ada increment dan bonus yang agak baik kan. 



    Bergambar kenang-kenangan bersama beras dan kotak prihatin. Penat nak mateyyy.. Hahaha...


    Balik je dari program CSR tu, masyaAllah, sakit habis badan aku ni. Tangan sakit, betis sakit, seluruh badan lah sakit. Nasib baik aku memang apply cuti awal-awal, sebab aku macam dah boleh predict yang program CSR ni akan berakhir dengan badan aku akan sakit-sakit dan lenguh-lenguh. Hahahaha. Sebenarnya, nak clearkan annual leave jugak. Dari awal tahun sampai dah masuk bulan September ni, rasanya baru 3 ke 4 hari macam tu aku ambik cuti. Dalam bulan September ni, atau Oktober depan, aku ingat nak gunakan lagi cuti tahunan aku, sebab nak pergi derma darah. Balik derma darah, boleh rehat-rehat sambil tengok TV. Betul tak? Taknak rushing, sebab kalau derma darah hari bekerja, balik je dari derma darah tu terus sambung buat kerja. Sangat penat lah!





    Badan baru nak pulih dari muscle pain tu, dengar-dengar khabar angin, taman tempat aku tinggal ni nak kena PKPD. Allah! Letihnya. Tapi sejujurnya, ni bukan first PKPD di tempat aku, jadi takde la nak panicked buying ke apa. Rilek-rilek sudah sebab sebelum-sebelum ni memang dah biasa PKPD. Bila kerajaan dah umum PKPD Taman Samudera, Manjung bermula 5 September 2021 sehingga 18 September 2021, kami awalnya masih cool, rupa-rupanya PKPD kali betul-betul menguji kami penduduk kat Taman Samudera ni, semua kedai-kedai ditutup. Nasib baik kami sempat buat persiapan beli stok makanan, tapi aku terkenangkan warga emas, atau mungkin yang kesempitan dan tak sempat nak beli stok makanan.






    Jalan-jalan yang telah ditutup. Haaa.. jangan nak keluar pi mana-mana, duduk diam kat rumah!


    Harini sebenarnya dah masuk hari ketiga kami menjalani Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD), jujur cakap, kami ada jugak catu makanan kami, sebab risau makanan yang ada kat rumah ni tak mampu bertahan sampai 2 minggu, walaupun kami dengar akan ada bantuan yang akan disalurkan kepada penduduk taman aku ni. Tapi taknak mengharap sangat, penduduk kat taman ni terlalu ramai. Risau jugak ada yang tercicir dari dapat bantuan dan sebaiknya, dulukanlah pada rumah yang betul-betul memerlukan.




    Menu kami harini, sardin dan telur goreng. Sedap gilaaaa!! Siap tambah nasik 2 kali.. 


    Lupa nak share, harini kami makan nasik putih dengan sardin dan telur goreng. Sengaja aku masak nasik lebih, so that anak-anak aku dapat makan banyak dan kenyang. Berselera aku tengok anak-anak makan. Malamnya kami cuba resepi baru, Waffle with Peanut Butter. Hahaha. Alkisahnya, waffle maker yang aku beli dari shopee sampai sehari sebelum PKPD. Menjadi jugak la waffle aku tu, jadi esok dah plan dengan anak-anak, we will have waffle for our breakfast. Ahhh tibeee breakfast english style.. Kahkahkah..


    Ok lah tu, tak larat nak tulis lagi. Ada kelapangan nanti aku update lagi. Beria dulu konon-konon nak aktif ber blogging balik, siap sematkan niat dihati, kalau dah ada Adsense, hari-hari wajib nak post 1 story. Sudahnya, ke laut dalam jugak niat aku yang suci murni itu. OK bye. Selamat ber PKPD kepada kami penduduk di Taman Samudera, Manjung Perak. Semoga kawan-kawan yang diuji ketika ini bersabar dan dipermudahkan segala urusan-urusan kita semua ye....





    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers