• News

    15 September, 2021

    PKPD Taman Samudera, Manjung Perak hari ke 11

    Alhamdulillah. Harini dah masuk hari ke 11 kawasan kami dikenakan PKPD. Semoga kes positif di kawasan Taman Samudera Manjung ni makin turun hendaknya. Amin. Tapi bila dengar ada ura-ura yang mengatakan tempoh PKPD ni akan bersambung, Allah! Rasa dah tak larat dah ni. Harap-harap berita tu memang sekadar khabar angin.



    Pihak yang sebarkan khabar angin ni, tolong la jangan share berita yang tak sahih. Buat semua orang panik sebenarnya, walaupun sebenarnya terpaksa redha dan hadap lagi keadaan kalau-kalau betul tempoh PKPD dilanjutkan.



    Ok, abaikan pasal khabar angin tu.



    Harini kami dapat ikan, ikan size comel-comel, kecik je tapi bila goreng garing-garing, boleh makan sekali dengan tulang. Aku tambah satu lagi menu, buat sambal ikan. Fuhhh… sedap! Licin semua ikan yang baru dapat harini. Dah tak payah nak simpan dalam peti dah. 



    Terima kasih buat pihak yang bagi ikan harini dan tak lupa jugak kepada team yang agihkan ikan-ikan ni. Bukan mudah tau, dalam taman ni saja ada dekat 2 ribu lebih buah rumah. 



    Mulanya ingatkan harini takde agihan apa-apa ke taman ni, sebab semalam dah dapat sayur dan bahan-bahan masak, tak sangka pulak dapat ikan. Alhamdulillah, jangan banyak komplen, bersyukur lah dengan apa yang ada.



    Nanti aku share cerita pasal pengirim misteri yang hantarkan 3 kotak makanan kat aku. Terkejut sangat-sangat! Keluar airmata jantan aku. Next time aku share ya. 



    Please stay safe, take care. 





    Dapat 1 plastik ikan. Alhamdulillah, rezeki jangan ditolak. Musuh jangan dicari.






    Comelnya ikan. Boleh jugak buat kuah laksa tapi laksa takdak, goreng je lah senang.








    Dah siap siang ikan. Toskan air dulu. Satgi kita gaul dengan garam kunyit. Lepas tu goreng.






    Dah goreng! Sedapnya makan panas-panas.
    Makan sekali dengan tulang ikan, jangan risau, tak tercekik sebab dah goreng garing-garing dah.











    Buat sambal ikan sikit. Masa share gambar sambal ikan ni dekat whatsapp status, ada pulak kawan yang mintak resepi. Hahaha. Malu saya sis, saya bukan pandai masak sangat. 




    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers