Saturday, October 9, 2021

Pertama Kali Beli Pokok Buah Tin



Terima kasih Facebook, tunjuk balik gambar lama. Masa ni, suami aku memang minat sangat dengan pokok buah tin. Jadi masa ni, kami ke rumah pakcik makcik ni dekat Teluk Pencalang kalau tak salah, tengok-tengok kebun pokok tin diorang yang penuh keliling rumah.


Terbeli lah suami aku pokok tin, harga boleh tahan jugak, kalau tak salah aku, harga sejenis pokok buah tin tu RM140. Tapi minat punya pasal masa tu, dia beli jugak. Beli sekali dengan baja tahi ayam kalau tak salah aku.


Alhamdulillah, menjadi jugak pokok buah tin yang suami aku tanam. Merasa jugak la jiran-jiran rasa buah tin fresh. Ada sekali tu aku teringat, kawan aku yang berbangsa Cina mengidam nak makan buah tin.


Sekarang ni pokok tin dah takda lagi, suami aku pun dah kurang minat nak jaga pokok tin. Sibuk dengan kebun pisang dan ayam pulak. Ada pisang nangka, pisang rastali, sekali tu suami aku bawak balik pisang tanduk. Besar sungguh. Puas hati kami makan kerepek pisang tanduk.










No comments: