• News

    18 January, 2022

    Semoga pahala mereka berbalik pada kami

     Assalamualaikum 


    Ok, tajuk agak panjang. Sebab tak berapa pasti nak letak tajuk apa. Tapi cerita ni pasal mereka-mereka disekeliling aku, which is mereka-mereka ini adalah jiran tetangga aku sendiri. 


    Untuk mereka yang bela haiwan peliharaan, spesifiknya adalah kucing, dan membiarkan kucing peliharaan mereka berkeliaran dan masuk serta kencing dan berak merata-rata di dalam kawasan rumah aku, mahupun sekitar rumah aku, aku hanya mengharapkan pahala-pahala yang mereka dapat sebab memelihara kucing tu, berbalik kepada aku.


    I don’t know how to describe betapa rimas dan busuknya rumah aku, dengan bau hancing air kencing dan najis kucing. Tak pasti lah kucing ni bertuan ke atau kucing liar, tapi yang pasti, ada kucing-kucing ni yang rosakkan seat motor laki aku. Habis di cakar-cakar seat motor dia, haihhh terpaksa lah tukar seat motor baru. Bukan seringgit dua kalau nak balut seat motor. 


    Pernah jugak, kucing mana tah kencing atas kasut kerja aku. Ya Allah! Sakitnya hati!


    Kasut tu aku cuba basuh, rendam dalam air sabun, jemur dan ulang step tu berkali-kali tapi masih tak hilang bau hancing air kencing kucing tu. Akhirnya, memang aku buang terus kasut kerja aku tu.


    Berak atas mesin basuh pun pernah!


    Berak dan kencing atas cermin kereta aku pun pernah! Sumpah busuk! Ya Allah!


    Taktau macam mana nak cakap. Yang lagi best, pernah jugak kucing betina mana tah beranak atas siling rumah aku. Dok tercari-cari lah kami, dari mana bunyi anak kucing ni, rupanya dari atas siling rumah kami. 


    Jadi, sebab tu lah aku kata, kalau kucing-kucing ni bertuan, dan tuan kucing ni biarkan kucing-kucing depa berkeliaran dan buat hal kat sekitar rumah aku, aku doa sangat-sangat, pahala tuan kucing tu berbalik kepada kami. Kejam tak eh doa macam ni?


    Tapi, macam tak kejam kot. Sebab stress kami kena hadap ni, nak cuci berak kucing, cuci air kencing kucing ni, sapa nak tanggung. Walaupun hakikatnya, laki aku yang banyak cuci. Hahahaha…


    Ahhh tak kira! Geram punya pasal kot, busuk weh rumah.





    Ni gambar aku pagi tadi, yang tak relate pun dengan cerita dekat atas ni. Dilema orang yang berkacamata, pakai face mask, berkabus spek mata aku haaa… hahahaha… aircond sejuk sangat, pagi-pagi drive ke office pun buka aircond sejuk-sejuk, bukan apa, takut ketiak basah. Hahahaha. 


    Jadi bila keluar je dari kereta, dengan ber face mask ni, memang spek akan jadi berkabus lah. Who can relate spek mata berkabus ni dengan your story?

    Hahahaha..






    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers