• News

    17 August, 2010

    PERMINTAAN AYAH

    Masa berbuka
    Hanya ada aku, ayah dan mak di meja makan

    Hero pertama di rumah mertuanya
    Heroin pertama di rumah mertuanya juga
    Heroin ketiga di Skudai
    Heroin keempat di Merlimau
    Heroin kedua di asrama


    "Balik la tiap-tiap minggu, bulan posa ni"
    Itu permintaan ayah

    "Tu dia aihh.. Gaji pun nak abih dah ni ayah"
    Ini kata-kata aku

    "Nanti ayah bagi duit minyak"
    Balas ayah

    "Berapa?"
    Aku tanya ayah

    "20 cukup la"
    Sambung ayah

    "Hahahahaha.. mana cukup"
    Sambung aku

    "Tak seronok anak-anak tak dak, lepas ni hang pun dah nak dok Perak, susah dah nak balik"
    Sambung ayah lagi


    Aku diam.
    Sebak.



    ps: lepas kahwin, Insyaallah aku akan ikut si dia ke Perak. Tak ada lagi rumah ke dua di Penang.

    18 comments:

    hanie said...

    perak mana wei..
    kalo aku blk kg,..buleh rojer2..

    hehehe

    sitinaminah02 said...

    hanie,

    bukan sekarang lah, nnti. lepas kahwin.nanti aku rojer2 arr bila dh menetap kat sana. keh3x.

    sepet said...

    sebelom hijrah ke perak tu, rerajin la ko balik kampung ye.

    Anonymous said...

    ala..perak - penang bkn jauh pun..

    pun ingat nak balik perak gak ni.. :)

    sitinaminah02 said...

    sepet- memang arr, itu je rumah yg aku ada. lgpun visit mak ayah tu perkara ter heaven dalam hidup. ishh..tetiba je rasa sedih. sob3x.



    MDT- ala, sy bukan org penang, sy org kedah. kerja je kat penang. hehe.

    sahromnasrudin said...

    salam..awak nak bertuko ke Perak ka? tang mana..kuala kangsaq nor..abesla, tak leh lepak quennsbay lagi la kan hehehehe...

    Farina Redzuan said...

    salam.
    Betul jugak ckap ayah gadis comel.
    hati orang tua kita xtau kan.
    sedih jugak.hu2.
    sedih dtinggalkan bsendirian

    zulkbo said...

    salam..
    sayangnya ayah pada anda..
    sayangi mereka selagi mereka anda
    kasih mereka mengatasi segalanya..
    selamat menyambut ramadhan dan selamat berpuasa buat anda..

    sitinaminah02 said...

    sahromnasrudin-weh, macam la chek rajin dok pi queensbay tu. hang jgn memandai sangat ek. panggggg satgi kot. hehe.


    note circle of life-mak ayah rasa tak best bila anak2 takdak. dulu kecik2, dok bersila ramai2.


    zulkbo-tiap2 anak ada different karakter kan? itu yg rumah tak penah sunyi dgn karenah masing2, sume mulut bising je. bila mak dgn ayah je, hilang la riuh rendah tu.

    Afique Zainuddin Ahmad said...

    sayang sungguh ya ayahanda anda kepada anda..

    gua tukar tamplete,lu pun tukar tamplete ni apahal..tiru la tu!

    Mat Sentap said...

    kasih...bile dah tua nie, diorang lg sensitif...diorng nk luangkan mse ngan kite...

    sahromnasrudin said...

    salam..wahh..rumah baru..biler nak buat kenduri doa selamat huhuhuhu

    sitinaminah02 said...

    stiffler-rugi lu tak jadi menantu bapak gua, kalo tak, syok woo.. keh3x.

    gua rasa semangat kedah tu makin menebal walopun gua dh nk jd org perak.haha.


    aliesya-betul tu. lagipun ayah mesti sedih, ank kesayangan dia nih dh ada org nak tlg jaga. hehe.


    sahromnasrudin-haha. 1 hari, berapa kali mai sini? haha.
    kenduri doa selamat campuq sekali dgn kenduri kawen, amacam? mau??

    Pnut said...

    hidup kedah..
    hidup perak...
    perak tang mana???

    esok-esok kot-kot time raya leh kita berduet nanges teringat kampung halaman..hiks

    sitinaminah02 said...

    kak pnut,

    pakcik gebu pun org perak kan? hehe.

    rumah bakal mertua tang chemor, si dia pulak keja kat lumut.

    Heroin Ketiga said...

    oh ayah..sebak nya..x sabaq tgu ujung thn ni..nanti pas abih master mau carik keja kat penang dah la..dh bertahun2 merantau.

    aNiS tHe BumbleBee said...

    sedeh...huk!tp mmg most pompuan akan hadapi perkara yg sama kut.sabar key..

    Umi Nazrah said...

    sbb tu la kat mata ayah, anak pmpuan ni ttp seorg budk kecik yg takkan besaq2

    Total Pageviews

    My Followers