• News

    16 September, 2021

    MENU PKPD HARI KE 12

    Assalamualaikum 


    Harini dah masuk hari ke 12 PKPD Taman Samudera, Manjung Perak. Tak lama dah nak habis. Feeling dia tu macam nak sambut raya, dok menghitung hari bila nak habis PKPD. Jangan lah kena sambung lagi, kuciwanya kami. 


    Yang lebih terkesan tu mestilah mereka yang bekerja sendiri atau yang bergaji hari. Semoga habis PKPD ni, rezeki sahabat-sahabat 1 taman saya ni diberikan rezeki yang mencurah-curah. Aminnnn… Jom sama-sama kita doakan.


    Alhamdulillah, harini kami dapat bantuan dari pihak masjid. Ayam seekor, sardin 1 tin, minyak masak 1 pek, mee kuning sebungkus, ketiaw sebungkus, roti gardenia yang panjang tu sebungkus. Alhamdulillah, walaupun terkurung, rezeki kami mencurah-curah. Apa je yang orang bagi, kami terima dengan ucapan syukur Alhamdulillah.





    Aishhh.. senget pulak gambar ni. Hahaha… nanti lah aku cuba rotate gambar ni, susah pulak nak rotate 😂


    Disebabkan hari-hari sebelum ni kami dapat banyak ikan temenung ataupun ikan kembung, so harini goreng lah ikan temenung ni. Sedapnya makan ikan goreng dengan sambal belacan.




    Goreng banyak-banyak terus, nanti anak-anak boleh repeat makan. Petang nanti lepas main, mesti lapar balik. 





    Masak jugak kari ayam dengan kentang dan buah jambu cameron. Honestly aku tak berapa sure buah tu nama apa, tapi kalau ke Cameron, memang selalu lah nak buah ni. Rupa dia macam jambu, tapi bukan jambu. Hahahaaha. Kawan-kawan aku cakap, rasa macam gulai betik yang selalu kami orang Kedah akan masak. 


    Gulai ayam campur betik memang sedap. Tapi bukan guna betik yang dah masak, tapi guna betik yang keras-keras, ada warna oren-oren sikit. Ishhh.. rindu betul gulai ayam dengan betik. Kalau kenduri-kenduri dekat kampung aku di Kedah, memang boleh jumpa lah menu gulai ayam dengan betik ni.





    Inilah rupa jambu cameron tu. Aku panggil jambu cameron sebab rupa dia sumpah macam jambu 😂


    Ok, tu saja nak cerita harini. Ada masa, ada kerajinan, Insyaallah saya akan update lagi. Malas bebeno nak update blog. Padahal banyak je benda yang nak dicerita. Doakan jugak blog saya ni dapat earn income dari google adsense. Hahaha. Ntah la, malas nak mengharap. Dah la blog pun sendu je, ada hati nak earn income 😂😂











    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers