• News

    30 November, 2022

    I Found My New Therapy

    Well, tajuk bukan biasa-biasa. In English ye. Tapi nak tulis sepenuhnya dalam English, aku takut sendiri pun tak faham apa aku nak cerita sebenarnya. Ok, alkisahnya aku dah jumpa new method yang aku rasa a good therapy untuk diri aku. Hahaha. Caca marba betul ayat aku. Kahkahkah.



    Ceritanya macam ni. Aku dapat rasa, kopek atau kupas ikan bilis ni, adalah satu cara terapi untuk aku lupakan sekejap penat aku di tempat kerja dan penat aku uruskan anak sorang-sorang.


    Aku tak tau macam mana nak explain, tapi rasa sangat tenang ye, mengopek ikan bilis tu dari mula sampai lah habis tahi dan kepala ikan bilis tu aku asingkan. Satu perasaan yang tenang dan gembira bila tengok ikan bilis yang dah siap di kopek tu memenuhi bekas. 


    Mungkin cerita aku ni macam pelik, tapi itulah, rasa bahagia je. Tapi itu lah, lenguh pinggang pulak. Takkan nak kopek ikan bilis sambil baring, hahahaha. Nak kopek pun bukan dalam kuantiti yang banyak la, tadi pun aku beli 200gram je, kalau banyak entah-entah esok pagi pun tak siap lagi. Hahahahaha..


    Yang mana tengah ada masalah dan tercari-cari solution untuk tenangkan fikiran masing-masing, cubalah method aku ni. Hahahaha… 




    Dia punya seronok tengok ikan bilis yang dah siap kopek penuh dalam bekas, sambil terbayang menu apa yang sedap dimasak dengan ikan bilis ni. Buat nasik goreng, tumbuk bawang dengan cili padi dan ikan bilis, fuhhh.. memang sedap! Takpun, ikan bilis goreng dengan bawang dan cili padi, menu simple tapi mampu membuatkan kita tambah nasik 2,3 kali. Fuhh..


    Ok, itu je lah cerita aku. Dah mengantuk, bye!


    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers