• News

    17 September, 2010

    AYAT YANG KERAP DI DENGAR

    Gua berjalan perlahan menuju ke tangga flat tempat gua menyewa. Di kanan tangan gua ada 2 bungkus nasi berlauk ayam masak kicap, sedikit sayur serta kuah banjir yang sudah gua tapau dari Restoran Makbul Bayan Baru.


    Terdengar derap tapak kaki dari depan, gua angkat kepala, cuba memandang lelaki di depan. Wajah tak sekacak mana tapi manis ada, terpancar pada wajahnya. Apa-apa pun, tetap tak semanis bakal suami gua. Ohhh.. Maafkan gua, adat orang berkasih, orang yang disayang pasti akan selalu nampak manis.




    Gua lihat, ada senyuman terukir dari bibir yang agak kusam itu. Sah penghisap rokok tegar nih. Gua syak saja. Senyuman itu tak semanis senyuman bakal suami gua. Ohhhh.. Lagi sekali gua memuji bakal suami gua. Maafkan gua, dekat-dekat tarikh nak kahwin ni, rasa syok pulak kalau cerita-cerita gua di selang seli dengan cerita pasal bakal suami. Kalau bosan, gua mintak maaf. Sapa suruh layan entri gua. Baik pergi baca suratkhabar Utusan, ada jugak faedahnya.

    Alang-alang mamat ni dah senyum, maka amat tidak manis sekiranya senyuman itu tidak di balas. Sombong itu bukan sifat gua.


    Saat mamat tu melintasi gua, gua ada terdengar sesuatu yang buat gua kaget. Ohhh.. Benarkah apa yang gua dengar?? Atau hanya khayalan gua sahaja?? Perlahan saja kata-kata itu meluncur dari bibir si lelaki, tapi masih mampu gua tangkap butir bicaranya, walaupun telinga hampir 3 hari tidak gua korek, di kaver pulak dengan serkup kepala warna hitam dan tudung indon yang kedua-duanya gua beli di pasar malam.


    "Haii comel"


    Masih terngiang-ngiang kata-kata itu. Buat gua tak lena tidur saja.
    Tiada yang benar, melainkan benar-benar belaka.


    ps: terima kasih atas pujian itu walaupun kerap sangat gua dengar. keh3x.


    22 comments:

    mira_nas said...

    haha.. bila tarikh majlis perkahwinan?? semoga bahagia

    Anonymous said...

    hak hak hak..memang comel la N3 pagi ni.. :)

    cik tipikal said...

    lu dah nak kahwin? tak percaya lah.. haha :P

    sahromnasrudin said...

    salam..tunggu kad kawen org jeniang..kota kuala muda dgn jeniang jauh tak????

    Aleen Aiden said...

    adat org begaduh,perangai yg baek pon nampak busuk.xgitu?muahaha
    rindu aku x?rindu kan3?wi3

    HaN WarreN said...

    comell ke?? ade comel cam aku x??

    sitinaminah02 said...

    amira,

    haha. lambat lagi der. november. nanti gua kabo, gua tempek dalam blog okeh.

    sitinaminah02 said...

    MDT,

    hishhh.. tak secomel MDT kot. hehe.

    sitinaminah02 said...

    cik tipikal,

    oitt.. apa ingat gua ni tak laku sgt ker hah?

    haha.

    sitinaminah02 said...

    sahrom,

    tak jauh kot. tah lah, aku pun tak sure. tak pe, nanti aku bagi direction.

    sitinaminah02 said...

    aleen,

    bluwekkkkk.. tak rindu langsung!
    apa kes nak rindu kat lu. haha.

    sitinaminah02 said...

    hantwo,

    hantu pocong kah?
    larikkkk...

    haha

    Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

    gahaha~
    same~!! smlm pun dgr kt Petronas, --ish..comelnyeeee..--
    gagagaga~~ malu2.. susah tul jd org comel nie.. =P

    b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

    hi manis hi comel..haha kau tak payah tidur

    Relevan said...

    Lu memang Comel apa..Wakaka!

    sitinaminah02 said...

    khumaera,

    haha. betul2, susahkan kalo jadi comel. asek kena puji je. ekekeke.

    sitinaminah02 said...

    brutalsolo,

    haha. poyo je. puji lah lagi, puji lah lagi. har har har.

    sitinaminah02 said...

    releven,

    ceh.. macam penah jumpa je cakap sy comel.. bodek ler tu!!

    haha.

    Mario said...

    dia rabun kot...cuba cek dah tiga hari tak korek mata tuu...

    Hairil Rizal said...

    Hai Gadis Comel!! :)

    Selamat Hari Raya dari Warlord's Armoury!

    sitinaminah02 said...

    mario,

    jahat! jahat! mencik. mencik.

    i hate yu.

    sitinaminah02 said...

    hairil rizal,

    wowww.. nama macam artis! hehe.

    selamat hari raya dari tuan blog. ;p

    Total Pageviews

    My Followers