• News

    09 December, 2010

    Telefon berbunyi kringg kringg kringg

    Hujan pagi. Sejuk. Tempek bedak sikit-sikit, letak lip gloss, rasa macam dah tersangat cun, tiba-tiba dengar handphone berbunyi.


    'Telefon berbunyi, kringg kringg kringg. Ku angkat ku tanya siapa'.


    Ringtone yang tak berapa best kedengaran. Aku lari-lari ibu, tak pernah dapat call pagi-pagi macam ni. Ohh.. Nombor yang tidak dikenali. Siapa kah??


    Aku: Hello.
    Jantan: Kat mana?
    Aku: Kat mana apa?
    Jantan: Eh, ni kat mana?
    Aku: Perak. Ni sapa?
    Jantan: Ni Abg Wan. Jauhnya kat Perak.
    Aku: Eh, saya tak kenai ar awak ni. Salah nombor kot.
    Jantan: Eh tak, nombor awak ni pernah naik kat telefon saya.
    Aku: Agak-agak la, mana penah saya call awak ni. (grrrrrrr....)
    Jantan: Ni tak kerja ka? (sebok pulak nak tanya orang kerja ka tak)
    Aku: Ni saya nak pi keja la ni. Dah la, saya dah lambat. (auuuummmmm.. tunggu masa nak maki orang je ni).


    Panggg.. Terus aku letak. Serupa handphone ni ada ganggang telefon. Ngok betui. Nak mengorat pun, agak-agak la bang. Pagi-pagi sangat der telefon. Kalau lama sikit cakap tadi, konpem kena maki. Aku pun dah lama tak maki orang dalam bahasa ibunda aku iaitu bahasa Kedah.


    Sekian, tata -

    25 comments:

    Kancilbiru said...

    memang pun, mula2 buat taktik salah nombor...

    Aida Azryn said...

    keh3.. ada je jantan kol aku cenggitu.. gila babeng btoi... sumpah jadi honda civic baru tahu.. agak2 la guna taktik cenggitu.. XD

    sitinaminah02 said...

    kak KB,

    dh lama jugak tak maki orang. dan pagi ni tetiba rasa nak maki orang. haha.

    sitinaminah02 said...

    aida,

    nak honda sivic jugakkkk.. haha.

    cikpia said...

    patut tanya dia balik, TAK KERJA KA? PEPAGI BUTA TEPON ORANG....... kalau dia kata TAK KERJA, sila jawab MAAF, SAYA TAK LAYAN LAKI TADAK KERJA. BYE. he he......

    Anonymous said...

    pagi2 x manis maki org..nak maki tunggu lepas kul 10..haha!

    MDT paling x suka bercakap dgn org pagi2..habitat semulajadi namanye..hiks!

    jom pi langkawi!

    sitinaminah02 said...

    pia,

    betui, tak suka lelaki yg tak keja. say no to unemployed men. haha. betui ka bahasa ibunda aku ni?

    hantam p lah...

    sitinaminah02 said...

    MDT,

    ala, dh laki tu kol awal sgt, takkan nak pospont maki tu smpai kol 10 kot. haha.

    *langkawi??? nak ikottttttttttt...

    one2paii said...

    tuh ar..sapo suh ang xletak status hang kat operator nun..cam dalam FB nun..kan dah kena ayat..tgok cam gua..orang tepon jerk gua,operator kate..maaf..laki yang anda call masih buhjang dan kahcak..tuh yang ramai nak ayat gua tuh..lu kena letak status pehnie kat operator tepon lu tau..jgn luhpe tau

    sitinaminah02 said...

    one2paii,

    ok2. gua ikut cadangan lu nih. tapi mampos gak gua mintak operator tu tukar status gua dr bujang ke bini orang, dia tarak mau. gua nak pecat je operator tu.

    kata kila said...

    ecewah.ciri ciri nak ngorat? wei jom jmpe

    HaN WarreN said...

    awat hang garang sangat no??? kalau aku p aloq setaq aku putaq2 kepala hang :)

    sitinaminah02 said...

    kila,

    grrrr... takot...

    sepet said...

    elehhh .. entah2 mamat tu hang punya bekas dulu. ap orang putih dok cakap .. ex-boypren.

    lagi xmo ngaku.



    ;p

    sitinaminah02 said...

    hantwo,

    berani hang nak putaq pala aku??? satgi aku putaq pala hang balik, pastu ikat kat pokok nyok, boh kerengga. padan muka hang. haha.

    sitinaminah02 said...

    sepet,

    cisskek btui komen ang ni. aku mana ada marka lama nama abg wan. wan tu triiii ada arr.. haha.

    a.z.r.i.n.a.03.07 said...

    ke dia perantin laki yg guna nombor lain... ??


    heehehehe...

    sitinaminah02 said...

    kak rin,

    haha. bukan lah. sy cam je suara dia. memandai je ek. haha.

    Unknown said...

    nasib baik dia cepat letak.kalo x mmg maki je GC.!hehe..biar kaw2.heee

    -MsGoodNite- said...

    jantan tu pesen tak melawan. Gua kena dulu, mcm gampang jer!

    sitinaminah02 said...

    chah,

    malas nak layan lah orang camni. wat tension je. serius menyampah.

    sitinaminah02 said...

    msgoodnite,

    peseng budak2 baru nak belajar mengorat kot

    Pala Maldini said...

    mamat tu tak tau lagi nko dah berlaki kot..

    -MsGoodNite- said...

    gua igt pun lagu tuh la GC.. pesen gatai tak bertempat

    Linglung said...

    abg tuh tgh sangap dik...kehkehkeh

    Total Pageviews

    My Followers