• News

    25 February, 2011

    jangan gentar

    Heyy GC, ini kan hanya ubat
    Kenapa kamu begitu penakut
    Ubat tidak ada gigi, dia tak boleh gigi lidah dan anak tekak kamu

    Aku tahu
    Tapi aku memang tidak gemarkan ubat
    Baunya saja bisa buat aku mau muntah

    Ohhh GC, kamu ini sungguh manja
    Bukan sahaja manja, tapi penakut!!!
    Hahaha

    Cisss.. Setan kau!!
    Aku bukan penakut
    Aku cuma tak suka

    Hahaha.. Konon belajar silat
    Kenal kekuda
    Belajar taekwondo
    Tahu bagaimana mau menendang, menumbuk

    Korang hajar jugak perli-perli aku!!


    Gambar di cilok dari google.



    * Dari kanak-kanak, sehingga remaja (perasan yang aku masih remaja), aku tak pernah suka makan ubat. Ubat batuk ok! Pil-pil jadah tu semua aku tak suka. Bau pun satu macam. Ada tak ubat untuk hilangkan fobia makan ubat nih???

    * Kawan aku bagi idea, kalau tak suka makan ubat, masukkan ubat dalam pisang yang telah di potong lebih kurang 2cm, dam kemudian telan. Bijak tak? Kehkehkeh.

    35 comments:

    mawar_berduri said...

    hahah... tak suke ubat rupenya? huhu...ada orang di hancurkan ubat pil tu pastu campurkan daalm susu ? ade kesan ke ? haish ...ni bukan idea tau ...ni cume cerita :P

    Khumaera Ismail aka Mariam Ismail said...

    maera bkn tak suke ubat tp malas mkn ubat..hahaha~

    yang comel,
    Khumaera Ismail

    sitinaminah02 said...

    mawar berduri - kah3x. masa kecik2 dulu, mak buat cmni la. sorang pegang kaki, sorang pegang tgn, sorang suapkan ubat dalam mulut. haha. (malu)

    khumaera - haáh, malas kan nak makan ubat. keh3x

    sarah mohamad said...

    kalau ubat me tak suka makan yang cair tuu . suka yg telan2 je . teehee . harap2 cik gc cepat sembuh ye .

    ahmad humairi said...

    assalamualaikum,

    masukkan pil-pil itu dalam pisang, pastu kunyah...jaga jangan termuntah!

    Pnut said...

    lorrrrr tak macho langsung takut makan obattttt?? apekaahhhh??

    ujee said...

    teruk bebeno....
    nanti ko pregnant mcamane beb?
    ntah2 makan ubat mcm makan cekedis...hahahahaaa

    Al said...

    mase mkn ubat tu bayangkan situasi ko tgh gembire,duk men layang2 ke,memori dpt hadiah dlu2 ke,asal jgn pikir lgsg psl ubat tu,boleyh?

    teori ak ni blom test lg,hrp mklum

    sahromnasrudin said...

    kahkahkah...kelakor la ko nie..untung aku ada member yang kelakor mcm ko nie...ubat pun takut huhuhuhhh

    ieda said...

    akak paling x suke makan ubat air ... biar ubat pil lagi best :)

    || NaFiRaa || said...

    OOOhhh.. sis pernah berhadapan dengan org takut makan ubat nih!!! junior satu bilik ngan sis demam..tapi x reti makan ubat!!! air dh habes secawan minum.. last2 ubat keluar balik!!! hadoiiii laaa~ last2 gi inject jek! habes citer!

    cikpia said...

    aku suka pills, jangan sesekali bagi ubat cair.... tobat aku tak minum!!!

    Tijah said...

    aisehhh. aku baru nak ajar ko makan jamu.

    sitinaminah02 said...

    sarah: pahittttt... huhu

    cikgu humairi: itu la, riso plak kalo tergigit, mau muntah plak lepas tu. haha

    sitinaminah02 said...

    kak pnut: weh, mana aci kata lagu tu. ubat tu pahit tau dak.

    ujee: apa kena mengena makan ubat dengan pregnant plak? haha

    Al: air dah abeh segelas, ubat tak telan2 lagi, cmno tu? hoho

    sahrom: agak2 ar, igt aku tengah buat lawak ka? aku serius tak suka ubat. uwaaaa...

    sitinaminah02 said...

    kak ieda: sy dua2 tak mo. ubat air tu sy boleh telan ubat batuk je. haha.

    kak nafira: kalo sy nak makan, sy kena betul2 fokus, kalo tak mmg keluar balik ubat tu.

    pia: eeeee.. pahit! pill la pahit woiii..

    kak tijah: jamu jenis tak payah telan2 ni ada tak?

    Anonymous said...

    ade kawan MDT makan ubat dgn roti..ubat tu dimasukkan sekali dlm roti pastu ngap!

    ce terai..ce terai :P

    Relevan said...

    Nampak ubat macam beskut jer..

    Pala Maldini said...

    tips kawan nko memang bijak!

    kalau opah aku, dia hancur2 kan... bubuh dalam roti.. dan telan. pastu, pulun kopi..

    Yunus Badawi said...

    Jom kita buat persatuan org yg tak suka makan ubat hehehe

    Yunus Badawi said...

    Esok kalau ko beranak mcmana nak makan jamu?

    sitinaminah02 said...

    MDT: whatttt??? tidak la sy sanggup nak teraiiii.. haha

    relevan: eeee... so geli. hoho

    pala maldini: tak sanggup la weh. lagi la rasa pahit kalo hancur2 macam tu. next idea pelisss.. haha

    YB pun tak suka makan ubat? tiru lah tu. haha.

    (tunggu lepas beranak la, sy usahakan untuk makan jamu jugak.kah3x)

    DeLancrettLurpak said...

    ko suka makan sayur tak?
    kalau sayur tak suka, ubat tak suka, parah gak tuh wehhh...

    dah dah, pi makan vitamin.. hehehehe

    gadisBunga™ said...

    aku selalu tak abiskan antibiotik aku sebab tak suka bau dia masa uk uk. sama spesis kah?

    Kaseh said...

    masuk ubat dlm pisang ....terbaik idea tuh...leh folo..hehehe

    Unknown said...

    heee.mkn ubt la best..seronok.;p

    Mak Su said...

    ler, nanti takut tercekik pisang plaks

    b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

    makan ubat supaya cepat sembuh

    Days said...

    hilang langsi lu la der.ubat tu cairkan je pastu minum.heheheh lu saket ape nih smpai kene hadapi jgk ubat ubatan nih? get well soon la pape pon huuu

    Admin said...

    hehhee..
    sila buang ktakutan pada ubat :)

    Terbaru:
    Bila Cinta Diibaratkan Sebiji Limau
    Yang Aku Mahu, Hanya Kamu

    Nur Hanani said...

    GC..macam guru cemerlang plak.:)

    takut makan ubat ke..Anggap je,makan gula-gula..

    Entri Terkini: Join 1st GA dari Mak Dara. Tajuk Drama..

    Sham said...

    macam anak saya la plak,takut makan ubat...hu hu...

    HEROICzero said...

    ala ubat ni, buat kunyah2 jek *sombong*

    =)

    azieazah said...

    Moga segera sembuh.

    Kalu takut pil, sila telan tablet.

    heheheheh buka table ok.

    Anonymous said...

    aku pun salah sorang yg tkut mkn ubat gak, haha, kalau ubat biji tuwh susah giler nak msuk mulut tapi kalau ubat air tuw steady jeww..

    Total Pageviews

    My Followers