Tuesday, November 2, 2021

Kasut 10 Ringgit pun boleh buat anak gembira



Aku tak perasan bila masa kasut selipar Aleeya hilang. Mungkin tertinggal di kampung masa balik haritu. Puas cari dalam kereta, tak jumpa-jumpa jugak. 2,3 hari jugak lah Aleeya terpaksa pakai selipar besar, pinjam selipar Aimy.


Harini balik kerja, bawak anak-anak ke kedai kasut. Anak-anak tunggu dalam kereta, aku seorang je yang masuk dalam. Pilih-pilih kasut, mintak kebenaran staff kedai nak bawak selipar ke kereta, nak bagi Aleeya try. Eh, kecik sikit. Nasib baik boleh try dulu, kalau tak kesian Aleeya pakai selipar kecik.


Bila tengok Aleeya dah ada selipar baru, ahhh sudah! Aimy dengan Amna pun nak selipar baru. Jadi, belikan Amna dan Aimy selipar baru jugak. Sepasang baru 10 ringgit.


Balik rumah, semua pakat cewi selipar baru. Menari, menyanyi, sambil gayakan selipar baru. Hahahaha.. Siapa sangka, benda 10 ringgit pun boleh buat anak-anak gembira.


Anak-anak pun Alhamdulillah, jenis tak memilih barang mahal ka, murah ka. Janji apa yang mama depa beli, depa terima dengan gembira. Harap-harap sifat bersederhana ni, dipraktikkan sampai lah ke dewasa nanti. 










No comments: