Sunday, September 26, 2021

Flavettes Effervescent Glow dan Vitamin C 1000g + Zinc



Aku baru je beli Flavettes Effervescent Glow, 1 tube ni ada 15 tablets dengan perisa Orange. Dalam Flavettes Effervescent Glow ni ada kandungan Vitamin C, L-Glutathione dan Vitamin E yang katanya baik untuk kulit. 


Sementelah kulit aku memang tengah breakout teruk, dengan jerawat batu, dengan parut-parut hitam bekas jerawat, jadi aku rasa nak cuba amalkan Flavettes Effervescent Glow ni. Mana tahu, sesuai dengan kulit aku. Harap-harap lepas ni hilang lah parut-parut jerawat dekat muka aku ni.


Masa aku pergi melawat adik aku di Sri Iskandar, dia bagi aku 1 tube Vitamin C 1000mg + Zinc, dalam 1 bekas tube ni ada dalam 10 biji tablet berperisa Orange. Alhamdulillah rezeki. Dah tak payah beli lagi, 2 tubes ni dah cukup untuk stok sebulan. 


Semoga diberi kesihatan yang lebih baik lepas ni. Kita ikhtiar je la dengan ambik Vitamin C ke, apa-apa supplements, ada juga yang amalkan madu asli, habbatussauda sama ada biji habbatussauda yang raw tu, ataupun makan kapsul, janji ini ikhtiar dan usaha kita.


Musim-musim covid ni, baik kita cari pelindungan untuk badan kita kan. Sebabnya, kadang-kadang makanan yang kita ambik tu tak cukup vitamin dan khasiat untuk badan. Wahhh… cakap dah macam gaya doktor atau ahli farmasi. Kalau salah fakta, teruk kena kecam ni. 


Maaf ye kalau salah fakta. Hahaha. Apa-apa pun, sebaiknya rujuk lah dengan orang yang lebih mahir dalam bidang ni. 


Ok bye.. nak prepare sandwich telur. Take care semua. 












No comments: