• News

    05 August, 2021

    KIRIMAN DARI DESA TERCINTA



    Haaaa… siap dah sebalang petai jeruk!

    Terima kasih family kat kampung yang pos kan petai dan rambutan aka moktan kat kami disini, insan yang berada jauh di perantauan. Hahahaha. Padahal duduk Manjung je pun 😂


    Habis je kerja, potong-potong petai tu, tapi dah banyak sangat, jadi malas pulak nak potong kecik-kecik. Last-last aku cuci dan masukkan je dalam periuk besar dan rebus. 


    Lepas dah rebus, ambik je isi petai dan jerukkan. 
    Petai jeruk ni sebenarnya kena tunggu 2,3 hari jugak boleh makan, tapi sebab kami ni semua hantu petai, esok dah makan. Hahahaha… Pekena pulak dengan ikan kembung @ ikan temenung goreng, cicah dengan sambal belacan, memang tambah nasik 2,3 kali. 


    Saja nak tambah berat badan kan 😂😂


    Sekali lagi, terima kasih Mak, Kakla, & Uda tolong poskan petai dengan moktan kat kami. Nanti ada buah-buah lain tu, pos la lagi. Hahahaha…





    Sambal belacan yang mengancam. Perghhh… 


    No comments:

    Total Pageviews

    My Followers